Detail kurzu

QFD - Quality Function Deployment“ Přenášení požadavků zákazníků do procesů v organizaci

FBE Praha, s.r.o.

Popis kurzu

Cílem kurzu je pomoci porozumět a prakticky využívat metodu přenášení požadavků zákazníků do podnikových procesů.

Obsah kurzu

Obsah

QFD – Požadavky zákazníka. Zjištění „hlasu zákazníka“ a určení důležitosti. Interní a externí zákazníci. Hodnocení naplnění požadavků v porovnání s konkurencí z pohledu zákazníka. Sběr a vyhodnocení dat. Zjištění kritických požadavků zákazníků na produkt nebo proces.

QFD – Technické parametry. Specifikace klíčových parametrů procesů a systémů – vnitropodnikové znaky kvality.

QFD – Analýza matice, určení cílů a priorit. Vytvoření matice mezi požadavky zákazníků a technickými parametry procesů, výrobků nebo služeb. Určení korelace podle vztahů zákaznických a technických parametrů.

Benchmarking – porovnávání se s nejlepšími. Konkurenční analýza nebo porovnání se s „best practices“. Případová studie QFD, příklady a cvičení. Ukázky aplikace QFD v praxi.

Aplikace QFD v organizaci. Řešení otázek aplikace v oblasti působnosti účastníků kurzu.

QFD doporučujeme absolvovat před účastí na kurzu FMEA

Charakteristika a forma

Metodika QFD má svůj původ v Japonsku, kde ji na konci 70. let úspěšně použili japonští výrobci při zvyšování konkurenceschop­nosti svých automobilů na americkém a evropském trhu. Z Japonska se postupně rozšířila do USA a Evropy. Dnes je QFD jednou ze standardních metodik (např. VDA 4), která se používá v procesech plánování, při návrhu produktů a procesů a zlepšovaní procesů v průmyslu a službách. Její výstupy umožňují efektivně nasadit metodu FMEA a další nástroje zlepšování. Rozsah kurzu je 2 dny.

Pracovní metody

  • interaktivní přednášky
  • skupinová práce
  • praktická cvičení

Cílová skupina

Kurz je určen pro vedoucí týmů zlepšování, manažery a pracovníky marketingu, manažery a pracovníky vývoje výrobků a služeb, manažery a pracovníky útvaru řízení kvality.

Poznámka k ceně

Veřejný kurz bude otevřen při minimálním počtu čtyř účastníků ve skupině. V případě, že nedojde k naplnění minimálního počtu účastníků, je možné se dohodnout na individuálních konzultacích.

Hodnocení




Organizátor