Detail kurzu

Popis kurzu

Zákaznický audit slouží k posílení dodavatelsko – odběratelských vztahů, zvyšuje důvěryhodnost dodavatele a ověřuje jeho schopnost dodávat podle smlouvy, reagovat na speciální požadavky zákazníků a v neposlední řadě zvyšuje jistotu odběratele.

Zákaznický audit je v mnoha společnostech součástí výběru, popř. schvalování dodavatelů.

Účastníci kurzu získají podrobné znalosti a vědomosti týkající provádění zákaznického auditu u dodavatelů popřípadě dalších členů dodavatelského řetězce.

Obsah kurzu

  • Porozumění požadavkům souboru norem ISO 9001:2008)
  • Seznámení se 8 zásadami systému managementu jakosti
  • Alternativní metody hodnocení dodavatelů. (včetně externích procesů)
  • Účel provádění nezávislých auditů druhou stranou
  • Procesní přístup k provádění auditu
  • Iniciování zákaznického auditu, stanovení cíle auditu
  • Plánování auditu, stanovení předmětu (rozsahu) auditu
  • Vedení úvodní schůzky (úvodní návštěvy)
  • Přezkoumání dokumentace systému managementu jakosti a zakázkové dokumentace
  • Příprava na provádění auditu, sestavení kontrolního seznamu
  • Výklad postupu a zásad provádění zákaznického auditu
  • Zjištění z auditu, definice neshod, kategorizace neshod
  • Dokumentace výsledků auditu
  • Vypracování závěrečné zprávy z auditu
  • Řešení neshod, opatření k nápravě
  • Kvalifikační požadavky auditora
  • Dovednosti pro efektivní vedení zákaznického auditu
  • Řešení konkrétních situací a praktických příkladů

Cílová skupina

Pro všechny přestavitele vedení, manažery jakosti, pro pracovníky komunikující s dodavateli, kteří si chtějí rozšířit znalosti v oblasti provádění zákaznických auditů u svých dodavatelů. Kurz je vhodný také pro pracovníky oddělení nákupu, kteří provádějí výběry a hodnocení dodavatelů.

Hodnocení




Organizátor