Detail kurzu

TRÉNINK OBCHODNÍHO JEDNÁNÍ A VYJEDNÁVÁNÍ pro nákupčí - 4denní

Studio W s.r.o.

Popis kurzu

Naším cílem je vysoká efektivita a praktický přínos pro Vás, účastníky našich seminářů.

Obsah kurzu

A. OBCHODNÍ DOVEDNOSTI pro nákupčí - 2denní Cíl: Seznámit se se základními principy práce nákupčího, poznat zákonitosti obchodního vyjednávání s dodavateli s cílem dosáhnout maximálního prospěchu ze vzájemné spolupráce. Obsah: Základní přístupy k vyjednávání a příprava na vyjednávání, aneb co vše je třeba udělat před usednutím k jednacímu stolu * Definice pojmu „vyjednávání“ * Poziční a principiální vyjednávání – rozdíl mezi nimi, kritéria pro volbu adekvátního stylu vyjednávání * Vyjednávací strategie * Důvody, proč z vyjednávání získáváme méně, než můžeme * Výhra-výhra koncept vyjednávání * Důsledky (v dobrém i zlém) volby vyjednávacího stylu * Členění dodavatelů z hlediska jejich významu, vliv velikosti dodavatele na volbu vyjednávacího stylu * Zájmy a postoje ve vyjednávání – význam, použití pro dosažení cílů * Fáze vyjednávání – porozumění logické struktuře ještě před vyjednáváním samotným * Příprava na vyjednávání * Stanovení cílů pro vyjednávání * Optimální cíle * Alternativní cíle * BATNA (postup při nedohodě) * Samotné vyjednávání, jeho struktura * Uzavření vyjednávání * Analýza vyjednávání * Příprava argumentace * Příprava reakcí na očekávatelné námitky druhé strany * Příprava týmového vyjednávání * Osoba hlavního vyjednavače * Rozdělení rolí v týmu * Sjednocení cílů * Definice týmových postupů * Řešení nesouladu a neshod v týmu před i během jednání * Příprava vizuálních materiálů pro vyjednávání * Prezentace * Tabulky * Grafy * Komunikace s partnerem (dodavatelem) před samotným vyjednáváním * Vyjasnění agendy * Místo * Čas * Účastníci jednání * Témata jednání * Očekávaný časový průběh * Oboustranná příprava – sdílení čísel a faktů, které budou předmětem jednání (odstranění nutnosti debatovat co je vlastně co při samotném jednání) Metody výuky: Výuka probíhá velmi interaktivní formou na principu „školy hrou“. Účastníci budou mít možnost seznámit se s konkrétními příklady z praxe i s případovými studiemi a na základě jejich analýzy formulovat závěry přímo využitelné v praxi. Vyzkouší si jednotlivé dovednosti v modelových situacích s následnou videoanalýzou. B. TRÉNINK VYJEDNÁVÁNÍ pro nákupčí - 2denní Cíl: * Prohloubení a intenzivní trénink vyjednávacích dovedností pro pokročilé nákupčí a absolventy semináře „Obchodní dovednosti pro nákupčí“ * Nácvik vyjednávání ve složitějších situacích – pod tlakem, s dominantními a těžko nahraditelnými dodavateli, řešení krizových situací v nákupu Obsah: Vyjednávání od usednutí k jednacímu stolu až do jeho opuštění a kroky těsně následující * Kde jednat – v domácím prostředí nebo u dodavatele? – výhody a rizika * Neformální úvod – exkurze do výroby atd. * Formální struktura vyjednávání * Příprava jednací místnosti, rozesazení účastníků, občerstvení * Úvod, ice break * Uvedení jednání, představení agendy a struktury vyjednávání * Práce s vizuálními pomůckami (prezentace, grafy, tabulky) * Časový plán jednání * Logická návaznost jednotlivých bodů jednání * Struktura projednávání jednotlivých bodů * Definice problému * Definice a projednání variant * Návrhy, protinávrhy * Práce s ústupky * Uzavření bodu * Přerušení vyjednávání při nutnosti konzultace v týmu či s nadřízenými * Praktické rady pro vyjednávání * Nevhodné postupy při vyjednávání – etiketa (odbíhání, zvonění telefonů atd.) Metody výuky: Výuka probíhá velmi interaktivní formou – případové studie, modelové situace, videoanalýza, samostatná práce i práce ve skupinách.

Cílová skupina

Logistika - řízení nákupu a zásobování
Poznámka k ceně

16 500 Kč (s DPH 19 965 Kč) v ceně studijní materiály, občerstvení, oběd

Hodnocení




Organizátor